Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
HIDE_BLOG

Classic Header

{fbt_classic_header}

Yeni Tarifler

latest

ŞEKER HAMURU YAPIMI LOKUMDAN

CUMA DUASI Yarabbi iman ile özümüzü, haya ile yüzümüzü,edep ile sözümüzü güzel bakışlarla yüzümüzü tezyin eyle. Halk arasında mahçup...





CUMA DUASI

Yarabbi iman ile özümüzü, haya ile yüzümüzü,edep ile sözümüzü güzel bakışlarla yüzümüzü tezyin eyle.
Halk arasında mahçup sana karşı mes'ul olmaktan muhafaza eyle.
Dünya ve ahirette saltanat ve saadetini ihsaneyle.Hakkımızda hayırlı olanı gönlümüze razı eyle.
Bildiğimiz veya bilmediğimiz bütün kötülüklerden sana sığınırız bizleri muhafaza eyle.
Bildiğimiz veya bilmediğimiz iyilikleri senden isteriz bizlere nasip eyle.

Hasta kullarına şifa dertli kullarına deva borçlu kullarınada en kısa zamanda ödemeyi nasip eyle.
Kaldıramıyacağımız yükü, taşıyamıyacağımız derdi,aşamıyacağımız engelleri,cevap veremiyeceğimiz soruları bizlere nasip etme.Bizleri evlatlarımızı soyumuzdan gelmiş ve gelecekleri hayırlı eyle.
Allahım itikatı sahih amellerimizi salih Ahlakımızı kerim eyle.
Allahım bizleri akıllı fikirli ilimli ibadetli ihlaslı nurlu bereketli eyle.

Son nefeste dahil akıl nimetini elimizden alma.Hak ve hukuka riayet edenlerden eyle.
Son nefes dahil imandan ayırma.
Leilehe illallah yüzü suyu hürmetine dualarımızı kabul, bizleri af eyle.
Kabul olan ve rızana muvaffak olacak ameller, ibadetler, hayırlar haç ve umreler nasip eyle.
Allahım herkesin evlerine bloklarına sağlık, sıhhat, afiyet huzur ihsan eyle.

Ya rabbi Annemizle, Babamızla, Evlatlarımızla Eşimizle Dostlarımızla ve Akrabalarımızla sınama.
Kabre girdiğimiz zaman sual meleklerini asan eyle.
Devletimizi milletimizi mehmetçikleri karada, denizde, havada, muzaffer eyle.
Ve dualarımızı
Duası kabul olan dostların dualarıyla bizlerin dualarını şu Cuma günü hürmetine kabul eyle AMİN:))))
19. 4. 2013 CUMA
AYŞE ALKAN
......................................................................................................



HAYIRLI GÜNLER
ANTALYAMDAN SEVGİLER SAYGILAR NASILSINIZ????
Yeni bir güne merhaba dedik ne güzel gülerek sevinçle kalkıp sizlerle buluşmak sohbet etmek. Bu gün cuma olduğu için dualarla başlamak istedi lezzetliniz. Dua benim için çok önemlidir.

Dua: Arapça bir kelime olup çağırmak, birisine mesaj vermek, onunla irtibat kurmak manalarına gelir. Kulun Allah'a yalvarması, halini arzetmesi, içini dökmesi, ihtiyaçlarını dile getirmesi demektir. Duâ, Allah ile kul arasında kuvvetli bir bağdır.

Evet çok konuştum tarife geçelim bu gün sizlerle üçüncü tarifimi paylaşmak istiyorum. Bu tarifi iki seferde tarif edicem çünkü çok özel şeker hamurlu bir tarif ama lokumdan yapılıyor.

Şeker hamuru benim bildiğim, 3 değişik şekilde hazırlanır demiştim hatırlayalım ..
1. Glikoz,tylose,toz jelatin, pudra şekeri,su kullanılır.( bazıları yumurtada koyuyor)
2. Marsmallow,pudra şekeri,su kullanılır.
Tüm detayları ile tarif ettim ve çok sevildi tıklandı Marsmelovdan şeker hamuru yapımı tıktık:)))
3. Türk lokumu, pudra şekeri kullanılır.Bu tarifte sevilecek:))

Bu günde türk lokumundan paylaşacağım. Bu tarife istekler çok evde basit ve kolay bir şekilde şeker hamuru yapmak istiyoruz lokumdan yapıyormuşsun ne zaman gelecek tarif. İşte bu gün o gün lokumlu şeker hamuru yapıcaz. Gidilip Akdeniz lokumdan tıktık alındı içinde ne var yok soruldu ve yapıldı gönül rahatlığı ile nefis şeker hamurum oldu. Sonrada pastamız kaplandı o kadar güzel oldu ki anlatamam. Hadi çok konuştun, tarif, foto derken akşam oluyor şeker hamurunu tarif et.

BİR KASE LEZZETİN ÖZEL TARİFİ
1.Tarif özel kreması ile çilekli pasta idi TIKTIK:)))
2. Tarif Medovik ballı rus pastası Türk usulüyle kaymaklı cevizli ballı pasta idi TIKTIK:)))
3. Tarif ise iki aşamalı şeker hamurundan pasta olacak tüm detayları ile lezzetliniz tarif edecek.

Haydi bayanlar baylar pamuk eller mutfağa
gelsin şeker hamuru tarifimiz.
MALZEMELERİ
300 Gram sade lokum
300 Gram güllü lokum
330 Gram pudra şekeri ( yarısı sade lokum için yarısı güllü lokum için ayıralım)
5 Yemek kaşığı nişasta ( yarısı sade lokum için yarısı güllü lokum için ayıralım)

YAPILIŞI
1) Öncelikle benmari kuralım yani bir kaba sıcak su koyalım. Sade lokumu ortadan ikiye keselim kaba koyalım ve kaynayan suyun üzerine koyalım. Su kısık kaynasın spatulayla lokumu karıştıralım ne zamana kadar lokumu alınca elimizde yumuşayana kadar. ocağın altını işlem bitince kapatmayı unutmayın:)))



2) Lokumlar yumuşadı şimdi tezgaha biraz pudra şekeri koyalım ve yumuşayan lokumu tezgahtaki pudra şekerine koyalım ve bir elimizle toparlamaya çalışalım. Tekrar pudra şekeri koyalım böyle azar azar ilave edelim nişastayı da ekleyip iki elimizle yoğuralım.


3) Bu şekilde hamur toparlanana kadar işleme devam yoğuralım. NASIL GİDİYOR HARİKA:)))
Hamurumuz tamam.

Püf noktası: Bu şeker hamurunu yaparken hiç korkmayın çok güzel oluyor sadece kıvam alana dek yoğurun. sade lokum biraz geç şekil alacak. Güllü lokum hemen yoğruluyor.

4) Şimdi güllü lokumu yoğurmak için tezgaha pudra şekeri serpelim ve güllü lokumu aynı şekilde yoğuralım. Yoğurma işlemi bitince kurumaması için hemen poşete koyup kapatın.


Püf noktası: Burda bir püf noktası paylaşayım güllü lokum yumuşak olduğu için benmariyle yumuşatmadık direk yoğuracağız tamam dostlar anladık çok kolay:)))

5) Evet dostlar bu kadar kolay şeker hamurumuz oldu.
Püf noktası:Pastamızı kaplayacağımız gün yapalım çünkü organik olduğu için hemen kullanmak lazım heleki güllü lokumdan yapılan şeker hamuru dayanmıyor. Sadeden yapılan bir kaç gün dayanıyor. ELİNİZE SAĞLIK:)))

Afiyet olsun diyemiyorum tarifi bekleyin dostlar:)))
HAYIRLI HAFTA SONLARI



88 yorum

  1. hımmm bu harika bi şey
    lokumdan şeker hamuru yapılabileceğini bilmiyordum
    sen çok yaşa emi
    çok pratikmiş
    ama ben becerebilirmiyim acaba ???
    Ellerine sağlık ve teşekkürler
    şimdi sen bununlaneler yaparsın kimbilir :))

    YanıtlaSil
  2. Değerli Ayşe Hanım, doğrusu lokumdan yapılanını ilkkez sizden okuyorum, harikasınız, ellerinize sağlık. Ne iyi ettiniz de paylaştınız pekçok merak eden vardır marshmallow'un dışında nasıl oluyordur ya da nasıl yaparsam yaparım.. diyenlere işte bir örnek daha, elleriniz ve güzel yüreğiniz dert görmesin. Hayırlı Cumalar, ve güzel bir hafta sonu dilerim, sevgiler, selamlar.

    YanıtlaSil
  3. şeker hamuru bulamayanlara öğretici güzel bir tarif olmuş ablam :)
    elelrine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. AAA IYI FIKIRMIS TATLIM CUMAMIZ MUBAREK OLSUN BANADA BEKLERI SEVGILER:)

    YanıtlaSil
  5. Cuma duası için kocaman bir Amin! diyorum Ayşe'cim...Ben bu lokumdan yapılan şeker hamurunu sade de yerim,pasta yapıp onda kullanmaya dayanamam ki..Tarif için çok teşekkürler..Gönül rahatlığıyla nede güzel yenir..Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. hayırlı cumalar duana kocaman AMİN diyorum çok beğendim .
    ellerine kollarına sağlık canım şeker hamuru tarifin çok güzelmiş ama lokuma bayılırım benn :)

    YanıtlaSil
  7. çok güzel ellerien sağlık ben de saha önce jelibondan yaptım onu yaparken biraz da gül lokumundan yapmıştım süslemek için gerçekten çok kolay yapımı renk renk lokum alıp denemek lazım :)

    YanıtlaSil
  8. Ayşecim ne güzel mesajlar vermişsin,bir tarif anca bu kadar güzel dilde anlatılır.eline yüreğine sağlık..

    YanıtlaSil
  9. yine çok güzel bir tarif olmuş bende şeker hamurunu denemek istiyorum ama birtürlü cesaret edemiyorum zaten bir gün şeytanın bacağını kırarsam senin tariflrinden olan bir şeker hamuru olacak:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhamalar ben lokum dan şeker hamuru yaptım yogurırken hep yapıştı 1 saat dolapta beklettim açarkende hep delindi ince acamadım bunun püf noktası nedir acama

      Sil
  10. Harikaymış tarif çok kolay ellerine sağlık teşekkürler not alıyorum hemen :)

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık canım hep merak etmiştim nasıl yapıldığını

    YanıtlaSil
  12. yaptımm çok güzel oldu,ama keki istediğim gibi kabarmadı:(bana uğramışsın çok sevindimmm:)yine beklerimm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba bnde yapmak istiyorum güzel oldumu ve bir kaç önceden yapılsa olurmu

      Sil
  13. Hoş geldiniz canlarım.
    Her şey o gönlünüzdeki güzellik.
    Teşekkür eder lezzetliniz çok sağolun:)

    YanıtlaSil
  14. AAA süper fikir
    Harikasın valla
    Ellerine sağlık
    İyi hafta sonları

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel bir şeker hamuru olmuş çok hoşuma gitti normalde yapılanların tadını pek sevmediğim için tercih etmiyorum ama bu harika görünüyor ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Piyasadan hiç almadım şeker hamuru helal jelatin bulunmadığı için. çok faydalı oldum benim için teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
  17. Canımcım sen yaparken böyle benimde hemen yapıveresim var da işte güvenemiyom kendime ya olmazsa diye cesaret edemiyorum,marşmalovluyu deniyeceğim daha lokumluda nerden çıktıı ayyy sen gel bana yapmayı öğret olmazmı :)
    Ellerine sağlık diyorum çok hoş olmuş

    YanıtlaSil
  18. çok güzel hem dua hemde lokumlu şeker hamuru ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  19. Ayşecim kalbimi okudun bir haftadan beri evdeki lokumlardan şeker hamuru yapıp pasta süsleyecektim ama bir türlü kısmet olmadı sayfamı bile güncellemedim neyse sağlık olsunda önemli olan o...
    Eline emeğine sağlık ablacım...

    YanıtlaSil
  20. Seni anlından öpüyorum bu tarifin için,çok tebrik ediyorum canım Ayşeçiğim ,tutmayın beni bende yapmaya gidiyorum Isparta ya kadar giderim lokumun memleketi.Hep derdimki şöyle bir şeker hamuru doğalı olsa ben pek glikoza güvenmiyorum da ondan çok iyi ettin bunu bizimle paylaştığın için ellerine sağlık yüreğine sağlık tüm dualarını kabul etsin yüce Rabbim

    YanıtlaSil
  21. Selamün aleyküm Cumanız hayırlı olsun duanıza amin diyorum tarifiniz tarifin çok güzel bende deniycem allah razı olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  22. Bak bu tarife bayıldım ben, hemen not ediyorum ve en kısa zamanda deniyorum, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  23. Merhaba ŞEKER TATLAR da düzenlediğimiz anneler günün hediye kurabiye seti çekilişimize katılımlarınız bekliyoruz.Ayrıntılar için http://www.sekertatlar.blogspot.com/2013/04/seker-tatlar-anneler-gunune-ozel.html
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  24. Canlarım benim çok teşekkür ederim.
    O güzel gönüllerinize sağlık.
    Bütün dualarınıza AMİN:)))

    YanıtlaSil
  25. Lezzetim harika bir fikir bu, genelde pasta ve kurabiyeleri şeker hamuru ile kaplıyorlarya ben yiyemiyordum. Bu tarifin çok iyi bir seçenek bence. Hiç değilse lokumdan yapılarak yenebilir. Ellerine fikrine sağlık.

    YanıtlaSil
  26. Selamün aleyküm duana amin diyorumtarif için allah razı olsun harika bitarif bende deniycen selamlar

    YanıtlaSil
  27. LOKUMDAN! ŞEKER HAMURU! Ne güzel fikir. Harikasın.

    YanıtlaSil
  28. Dua çok güzel,çok iyi geldi,amin:)Bu tarif süper;yani bana sanki kolaymış gibi geldi.Marshmallow için yapımı zor,ele çok yapışıyor diye duymuştum.Bu tarif şuracıkta dursun,ben birgün cesaret edip yaparım :))Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  29. Ablacım Rabbim anneciğinede şifalar ihsan eylesin anneciğin kaç yaşında genelde yaşlılarda ayzemir hastalığı oluyor diye biliyorum gerçi ahir zamanda yaşıyoruz hastalıklarında pek yaşı kalmadı Allahım bu günümüzü aratmasın hastalıklarla imtihan etmesin..

    YanıtlaSil
  30. Canımcımmm ellerine sağlık olsun ne güzel doğal olması şahane .Yaaa ben yoğuramam ki kolay mı zor mu gülüm benim kolum acıyor da merakta ettim.

    YanıtlaSil
  31. aslında bende bunu çok denemek istiyorum.yurt dışında olduğu için marshmallow almıyorum.Malum sebebten.Lokumla yapılanı harikaymış.elleriniz ve güzel yüreğiniz dert görmesin. Hayırlı Cumalar, ve güzel bir hafta sonu dilerim, sevgiler..

    YanıtlaSil
  32. Canim tum dualarimiz kabul olsun..
    ne sekersin sen, bu ne guzel anlatim..sagolasin paylasim icin..cok sevdim.sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  33. canım ellerine sağlık fikrine sağlık. Daha öncede marsmalow şekeriyle denedim hemde ikikez hamurum ÇOK SERT OLDU ŞEKİL VEREMEDİM. NERDE HATA YAPMIŞ OLABİLİRİM.? bU DAHA ÇABUK OLUYORSA BİR DE BUNU DENEYEYİM SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  34. Canım bu hamurla figürler de yapılabiliyor mu? Yoksa sadece kaplamak için mi? Çok pratikmiş gerçekten..

    YanıtlaSil
  35. Hoş geldiniz sefalar getirdiniz canlarım:)))

    VİNŞAPCIM CANIM:)))
    Yaparsın canım çok kolay hele güllü lokumdan 5 dakikada:))

    TURUNCU TATLAR CANIM:)))
    bak şimdi kuzum yaptığın şeker hamuruna pudra şekerini azar azar koy kıvamı çok sert olasın çokta yumuşak olmasın birde kullanırken
    elinin sıcaklığı ile çalıştır o zaman yumuşar çalıştırmadan işlem
    yapamazsın lokumdan daha çabuk oluyor kaplamasınıda bir sonraki tarifte anlatçam :))

    HÜLYAM CANIM:)))
    Bir sonraki tarifte kaplıycam canım herşey yapabilirsin sadece çok saklayamıyorsun:)))

    AMİN:))))
    TEŞEKKÜRLER :)))

    YanıtlaSil
  36. Harika fikir cnm, akıllı insanın hali bir başka. Ellerine ve fikrine saglık.
    Hayırlı dualarına canı gönülden âmin diyorum cnm.

    YanıtlaSil
  37. Ayşecim ,sen artık herşeyi aştın.İnanamıyorum, neler neler yapıyorsun,tebrikler.

    YanıtlaSil
  38. vallahı bravo sana bunuda yaptın

    YanıtlaSil
  39. Kuzum maşallah sana lokumdan da şeker hamuru yaptın ya helal olsun öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  40. Ayşecim canım benim her zamanki gibi şahane bir tarif, şahane sunum, şahane ve çok güzel bir kalpten dökülenler..Çok öpüyorum seni canım benim..

    YanıtlaSil

  41. Marsmallow'dan biliyorum da lokumu hiç düşünmemiştim.
    Fikrine gönlüne sağlık Ayşem.
    Ben her zaman ablan olurum canım benim.
    Dediğin gibi keşke yakın olsaydık, neler neler yapardık.
    İlk önce ortak hayalimizi gerçekleştirirdik:)
    Sevgilerimle öpüyorum canım...

    YanıtlaSil
  42. heeey bugün müthiş bi tarif yazdım bak.
    :)

    YanıtlaSil
  43. ne denir ki sana ?
    kocaman bir maşallah desem olur değil mi ?
    bir de selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  44. samimi ve güzel yorumların için ne kadar teşekkür etsem az olur Ayşe hanım bende sizin tariflerinizi beğenerek takip ediyorum ayrıca bu şeker hamuruyla kaplamış pastanızıda merakla bekliyorum ellrinize sağlık iyi geceler

    YanıtlaSil
  45. Kesinlikle bende sevdim tuttum marshmellow dan bir kere yaptim olmadi bunuda denyeyim bari özellikle güllü olan cok hos

    YanıtlaSil
  46. harikasın canım,ben bu hamuru çoook sevdim,iyi ki arkadaşlar var da güzel şeyler öğreniyoruz ,eline,aklına sağılık canım.

    YanıtlaSil
  47. Lezzetlim harikasin canim.
    Değişik tarifler yapiyorsun teprik ederim.
    Eline sağlik amin ne güzel dua.

    YanıtlaSil
  48. Ayşe ne kadar pratik ve güzel. zaten bu tür kurabiyelerin hemen yenmesindne yanayım ben. Ellerien sağlık.Çok da güzel tarif etmişsin. Dualarada aminn diyorum. Ağzına sağlık. emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  49. Uzun bir süredir bunu nette gezerken gördüm ama yapmaya cesaret etmedim galiba.Harika görünüyor .Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  50. Amin... Ellerine sağlık ne kadar güzel bir bilgi öpüyorum... :)

    YanıtlaSil
  51. Canım,
    ellerine ve emeğine sağlık. Çok güzel bir paylaşım olmuş. Teşekkürler bu güzel ve ayrıntılı tarif için. Keşke biraz sabırlı olsaydım da yapabilseydim. Tembellik ediyorum ve hazır alıyorum. Ne ayıp değil mi?
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  52. lokumu bile çok amaçlı kullanabilen hamarat insan, ellerine saglık! ben bu konularda bildigin özürlüyüm aslında, yani öyle kurslara gidiyim, evde şeker hamurlu pasta yapmayı ögreniyim falan hikaye benim icin:)
    ama lokumla yapılıyo olması icimi ferahlattı, gayet denenebilir görünüyo. bakarsın yaparım belli mi olur :)

    YanıtlaSil
  53. Marsmallovdan yapmıştım ama lokumu ilk defa duyuyorum. Neden olmasın?Ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  54. esto lo probé en Estambul, delicioso!!!! bsts

    YanıtlaSil
  55. Mutfağın bu kısmından anlamıyorum ama belli ki çok ilginç lokumdan şeker hamuru yapmak. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  56. iyi bir site başarılarınızın devamını dilerim teşekkürler.

    YanıtlaSil
  57. çok iyi fikir deneyeceğim mutlaka. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  58. Merhabalar guzel yurekli arkadas. Bisey sormak istedim, 2 gune kadar ilk defa yapmayi planladigim ugur bocekli pastaya kirmizi seker hamuru yapmam lazim. Kirmizi icin kirmizi lokum mu kullanalim yoksa gida boyasi oluyor mu? Tesekkurler simdiden. ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  59. hoş geldiniz:)))
    ÖZZ arkadaşım lokum dan yapılan şeker hamuru şu sıcaklarda tavsiye etmem biraz havaların soğuması lazım.
    kırmızı lokumun rengi canlıysa olur canlı değilse renklendirici kullanmanız lazım.

    Bide ilk defa yapıyorsanız sıcak memlekette yaşıyorsanız normal şeker hamuru dahi olsa riskli sıcaklardan dolayı kolay gelsin.

    ÖZZ bu yorumu sizede yazacaktım ama özz yazısına tıkladım sizle ilgili bir şey yok saygılar:)))

    YanıtlaSil
  60. Ayse hanimcim Ankaradayim havalar serin. Ama tam 2,5 saattir hamur elimde vicik vicik. Nisastadan yanlislikla fazladan dokulunce ayrildi elimden. Yani lokumdan midir bilmem ama bana 2,5 kasik nisasta yetmedi. 1 su bardagi kadar kullanmis oldum.

    YanıtlaSil
  61. Özz kardes.
    Yeni girdim eve sehir disindaydik bende merak ettim niye o kadar saat sürdü hemen oluyor hizli bir sekilde toparlamaniz gerekti yapisinca pudra sekeri ilave edecektiniz nisatayla toparladiniz herhaldedikkat edin cok ince acmayin kremayi disina cok sivamayin püflerine dikkat edin.

    YanıtlaSil
  62. abla yaptım şeker hamurunu sıra pastada bakalım nasıl olacak sonuçları paylaşacağım :D
    ama güllü lokumu yoğurması çooooook uzun sürdü ve çok yordu.

    YanıtlaSil
  63. merhaba bu mahurlar ne kadar saklanıyo acaba saklanıyosa buzdolabındamı dondurucudamı?

    YanıtlaSil
  64. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  65. Hoş geldiniz canlar:)))

    Nursim hanımcım güllü lokum dayanmıyor hemen kullanmalı.

    ama sade lokum uzun süre dayanıyo poşete sarıp oda sıcaklığında sakladım bu tariften artmıştı en son 1 ay önce gül yaptım yani sade lokum 5 ila 6 ay dayandı kolay gelsin:)))

    YanıtlaSil
  66. merhabalar ismim merve bende sizin tarifinizi az önce yaptım.cokta güzel oldu tavsiye ederim .bugun yaptım yarında pandispanyasını yapıp süsleme yapacagım şimdiden herkese afıyet olsun herkesın ellerıne saglık.........

    YanıtlaSil
  67. Lokumdan seker hamuru yapma tarifinizi denedim.pastamda kullanmak istiyorum ancak rengi tam beyaz degil.boyle mi olmali yoksa ben yalnis mi tarifinizi uyguladim.birde bir pastanin disini kaplamak icin ne kadar lokum kullanmak gerekir,ben bir kutu erittim ancak yeterli olurmu bilemiyorum.simdiden tesekkurler.

    YanıtlaSil
  68. Adsız hoş geldin
    Beyaz lokumun rengi tam beyaz oluyor canim renklendirebilirsin bir paket bir kilodur seninki ne kadar modele göre değişir bir paket iyi gelecektir hatta artadabilir.Pastayi kaplarken çok inceltme.

    YanıtlaSil
  69. merhaba pasta için soruyorum bir gece önceden yapıp dolapta dursa bozulurmu birde altına nasıl bir harç sürmemiz gerekiyor pasta için

    YanıtlaSil
  70. Hoş geldin canım.
    bol çikolatalı krema seç bir gün önceden yapabilirsin yazın bu şeker hamuruyla yapma sıcakta çok zor lokum erime yapıyo tamam:))))

    YanıtlaSil
  71. bol çikolata yerine hazır glazur kullansam nasıl olur acaba şimdiden çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  72. harikasin canim benim yaaa masallahhhh..

    YanıtlaSil
  73. Canım benim ben bu yorumu nasıl atlamışım kendiniz yapsanız daha iyi olur hazır glazürle yapmadım denerseniz banada yazın sonucu.

    YanıtlaSil
  74. Harika bir şey bu. Ellerine sağlık canım. Gönül rahatlığı ile yiyebiliriz..

    YanıtlaSil
  75. Merhaba , ben tarifinize uyarak lokumdan şeker hamuru yaptım ama çok yapışkan oldu , masaya yapıştı hatta. Bidaha yapmak istiyorum , neye dikkat etmeliyim?

    YanıtlaSil
  76. Hoş geldiniz bi daha yapmaniza gerek yok biraz pudra şekeri ve az nişasta ile az daha yoğurun saygılar tarifin bütün püflerini yazdim tarife:)

    YanıtlaSil
  77. gülüzar hanım hoş geldiniz.
    şeker hamurunu dolaba koymuyorum.
    neden delindi bilmiyorum çok ince açmıyoruz bütün püflerini yazdım benim evimde her zaman yoğrulmuş poşete sıkıca bağladım duruyor arada kermes pastalarına gül yapıyorum:)))

    YanıtlaSil
  78. ıyı gunler dolapta bekleme suresı nekadar acaba..

    YanıtlaSil
  79. Lokum dan şeker hamuru yogrulunca hava alamıycakirliliği şekilde kapatırsanız uzun süre bekliyor ama pastaya kapayıncaya alta bir kat astar kapla 2.katı normal katla erimez delinnmez dolapta da muhafaza olur bir gün önceden hazırlayabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  80. Lokum dan şeker hamuru yogrulunca hava alamıycakirliliği şekilde kapatırsanız uzun süre bekliyor ama pastaya kapayıncaya alta bir kat astar kapla 2.katı normal katla erimez delinnmez dolapta da muhafaza olur bir gün önceden hazırlayabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  81. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  82. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  83. Hoş geldiniz teprik ederim olur yapın ama yazın şeker hamuru yapmak sıcak olunca riskli lokum olunca☺

    YanıtlaSil
  84. Acaba lokumdan yapılan seker hamuruna nisas ta koymak sart mi çünkü daha önce yaptığım tarif te nisasta yoktu.nisasta genelde çığ tüketilen bir seyde değil.

    YanıtlaSil
  85. İyi aksamlar. Burdaki tarifte kullanilan nisasta çok değil guzel yogurup ele yapışmayan hamur olmaması icin ben koyuyorum. Siz isterseniz nisasta eklemeyin tarifinize göre yapın.

    YanıtlaSil
  86. not:Soru soranlar için yanıt
    önceden yapabilir miyiz evet yapıp kullanabilirsiniz

    YanıtlaSil