Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
HIDE_BLOG

Classic Header

{fbt_classic_header}

Yeni Tarifler

latest

MANDALİNA REÇELİ TARİFİ

Mandalina reçeli nasıl yapılır Reçel tarifi Mandalina reçeli İYİ AKSAMLAR CANLAR NASILSINIZ??? Özel bir tarifle ben geldim. MANDALİNA...

Mandalina reçeli nasıl yapılır
Reçel tarifi
Mandalina reçeli


İYİ AKSAMLAR CANLAR NASILSINIZ???

Özel bir tarifle ben geldim. MANDALİNA REÇELİ instagram hikayeler bölümünde reçel kaynarken paylaşmıştım. Siz değerli takipcanlarım tarifini sorunca elbette dedim ve istenen tarif yapılış videosu instagram Birkaselezzette buyurun ilaç niyetine buyurun. Neden ilaç niyetine sizlerin aklına takılır.

Prof Dr Erkan topuz hocayı seneler önce dinlediğimde turunç gillerin kabuğunu muhakkak tüketmemiz gerektiğini duyduğumdan beri gerek reçel olsun gerekse sütlu tatlılarda koymaya başladım.

Geçen senelerde turunç receli ve portakal kabuğu receli yaptım tarifleri sayfamda mevcut.Sırada değişık ve kolay tarifiyle gösterişli afilli mmmm diyeceğiniz mandalina receli.

Bu sene turuncgillerden mandalinadan reçel yapıp bu sifadan faydalanmak istedim @birkaselezzet 15. RECEL TARİFİ mandalina receli sizlerle 💕sizler videoyu izlerken bende tarif reçetesini ekleyeyim. Bu yeni tarifle kahvaltı sofraları şenlensin.


Mandalina reçeli

MALZEMELERİ
2 kilo ince kabuklu en küçüklerinden mandalina
karanfil
4 tencere sıcak su
4 tencere oda sıcaklığında su

Serbeti
4 su bardağı şeker
4 su bardağı su
1 cay kaşığı tereyağı
1 parça limon tuzu

Mandalina reçeli
YAPILIŞI

1) 2 tane tencereye su koyun kaynayınca Mandalinaları yıkayıp 1.Tenceredeki kaynar suya koyalım 1 dakika kaynasın 2. tencereye mandalinaları aktaralım 1 dakika dursun alalım tekrar aynı islemi 2 sefer daha yapalım.. Not: ben acısı çıkmasi için 😀 kaynatarak acısını çıkarma işleminden sonra biraz daha kabuğunun acısının çıkması icin suya ısladım

2) mandalinaları suya ısladım biraz bekleterek bu işlemi 4 sefer tekrar ettim. Şimdi mandalina süzelim karanfili batıralım.

3) Reçelin şerbetini hazırlayalım 4 su bardağı şeker 4 su bardağı su kaynasın kıvamı için videoyu izleyin ( instagram Birkaselezzeti takip edin) mandalinaları şerbete koyalım kaynasın köpürecek bunun yok olması için püf noktası tereyağını koyalım kaynasın. Limon tuzunu koyalım.

4) Reçel cam gibi parlak olana dek kaynasın resimde de videodada berraklığa dikkat edin. Koyulaşınca kapatalım. Çokta kaynatıp ağdalaştırmayın.

AFİYET OLSUN



1 yorum

  1. Merhabalar.
    Uzun zamandır blog sayfanıza uğrayamadım. Bunu benim tembelliğime sayın. Bu aralar gerçekten çok tembelleştim. Mandalina reçel tarifiniz ilgimi çekti. Sizin memleketinizi bilmiyorum ama, burada mandalina çok pahalı. Çok pahalı olmakla birlikte bir de kalite olarak reçeli yapılacak mandalinaya hiç benzemiyorlar.
    Elinize, emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim. İnşAllah uygun bir mandalinaya rast gelirsek, bu reçeli eşimle birlikte yapmak istiyoruz.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil