Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
HIDE_BLOG

Classic Header

{fbt_classic_header}

Yeni Tarifler

latest

KISIR TARİFİ ♥ KISIR NASIL YAPILIR

ZAMANI DOĞRU KULLANIYORMUSUNUZ Profesör sınıfa girip, karşısında duran öğrencilere kısa bir süre baktıktan sonra kürsüye doğru yürü...





ZAMANI DOĞRU KULLANIYORMUSUNUZ

Profesör sınıfa girip, karşısında duran öğrencilere kısa bir süre baktıktan sonra kürsüye doğru yürüdü. Kürsünün altına eğilerek, büyük bir kavanoz ve yumruk büyüklüğünde bir düzine taş çıkardı. Taşları kavanozun içine yerleştirdi. Kavanozun başka taş almayacağına emin olduktan sonra Bu kavanoz doldu mu? diye öğrencilerine sordu.

Öğrenciler, Hayır cevabını verdiler.

Profesör, kürsünün altından bu defa da bir kavanoz mıcır çıkardı. Ve mıcırı kavanoza döktü. Daha sonra kavanozu sallayarak mıcırın yerleşmesini sağladı. Öğrencilerine dönerek. Bu kavanoz doldu mu? diye sordu. Bir öğrenci Dolmadı herhalde cevabını verdi. Doğru dedi profesör.

Profesör, kürsünün altına yeniden eğildi ve bir kavanoz kum aldı. Kumu, kavanozun içine döktü. Yeniden öğrencilerine döndü ve tekrar Bu kavanoz doldu mu? diye sordu. Öğrenciler hep bir ağızdan Hayır cevabını verdiler. Güzel! dedi profesör ve kürsünün altına eğilerek bir sürahi su aldı. Kavanoz dolana dek suyu boşalttı.

Daha sonra öğrencilerine dönerek. Bu deneyin amacı nedir? diye sordu.

Bir öğrenci, zamanımız ne kadar dolu görünürse görünsün, mutlaka daha ayırabileceğimiz zamanımız vardır. diye haykırdı. Hayır! dedi profesör ve konuşmaya devam etti. Deneyin asıl anlatmak istediği şudur. Büyük taşları önce koymazsanız, küçükleri koyacak yeri, hiçbir zaman bulamazsınız.

Profesör, öğrencilerine bu defa, Peki nedir büyük taşlar? diye sordu.

Bu sorunun cevabını hikayeden beklemeden cevaplayalım. Hayatımızın her döneminde kavanozun içine koyacak taşlar olacaktır. Bu taşların belkide en fazla önem kazandığı dönem, ÖSS’ye hazırlanılan dönemdir.

Üniversite sınavını kazanmak isteyen bir öğrencinin zaman kavanozuna koyacağı büyük taşlar, ders çalışmaktır. Küçük taşlar ise; boş zaman etkinlikleri olarak da adlandırılan etkinliklerdir. Bu etkinlikler; gezmek, televizyon seyretmek, uyumak, dinlemek ya da resim yapmak şeklinde özetlenebilir ve adaylara göre faklılık gösterir.
EBRU KODAK-REHBERLİK UZMANI

Kavanoza, önce küçük taşları yerleştiren aday; sınav yaklaştıkça ‘Keşke’ ifadesiyle başlayan cümleleri, daha sık kullanmaya başlar. Büyük taşları önce yerleştirerek, kalan boşluklara küçük taşları koyan aday ise; sabrının meyvesini alacaktır. Sınava kadar planlı bir şekilde çalışan aday isterse, daha sonra bu kavanozu kırarak, yaz tatilini gönlünce değerlendirebilir. Bu şekilde çalışmayan adayın yaz tatili ise, kavanoza bakarak iç çekmekle geçecektir. Üstelik gelecek yıl, o kavanozu yeni baştan doldurması gerekecektir. Bu konudaki tercihi adaylara bırakalım.
...........................................................................................................................



HAYIRLI GÜNLER
GÜNEŞLİ ANTALYAMDAN KUŞ SESLERİ İLE GÜNAYDINLAR
Mutluluğu hak eden, gönül dostlarımla buluşmaya geldim, nasılsınız?????

Bir haftaya daha merhaba dedik, Rabbim sağlık, sıhhat, huzur versin hepimize:)))
Dertler kederler uzak olsun hepimizden,hep gülsün yüzümüz...

Bu yazıyı paylaştım çünkü sınava hazırlanan evlatlarımızı düşündüm. Cumartesi akşamı arkadarışım Şükriye hanımları ağırladım. Kızının sınav telaşından bahsedince bu yazıyı okumuştum profesörün öğrencileriyle olan diyaloğu hoşuma gitti. Bir nebzede olsa sizlere ve evlatlarımıza yardımcı olması açısından yayınlamak istedim. Bu kıssayı muhakkak okuyun ve tavsiye edin:))

Ben planlı hareket eden biri olarak yazıdan dersler çıkardım. Bizimde ÖSS gibi önem taşıyan imtihanlarımız yokmudur? Zamanın daha güzel kullanılacağını bir kere daha anladım. Kavanozumu daha çok güzel şeylerle doldurmak istiyorum:)))

Evet bu gün sizlerle misafir sofram'dan kısırla devam edeceğim. Benim baş tacım olmazsa olmazım kurtarıcımdır kısır. Hele ki misafir kapıdaysa çay demlenirken kısırım hazır olur.
Kısırın yanına benim lezzetli turşularımda oldumu tamamdır. Kısır tarifini daha yapmayanlar ve yapmaya aday olanlar için gelsin:))) Bana dokunduğu için her şeyi yiyemediğimden dolayı hafif bir tarif vereceğim...

Haydi bayanlar baylar
Pamuk eller mutfağa
Bu lezzetli kısır tarifini verelim:)

MALZEMELERİ
1Çay bardağı ince bulgur(esmer olanından)
1 Çay bardağı ince bulgur(açık renk olanından)
1 Çay bardağı zeytinyağı
1 Kuru soğan
1 Kaşık domates salçası
1Tatlı kaşığı biber salçası
1 Tatlı kaşığı pul biber
1 Tatlı kaşığı kırmızı toz biber
1 Tatlı kaşığı kuru nane
Az karabiber,kimyon
1 Havuç rendelenmiş
1 Salatalık doğranmış
1 Yeşil biber doğranmış
Yarım bağ maydonoz
Yeşil soğan( isteğe bağlı ben bana çiğ dokunduğu için koymuyorum)
1 Limonun suyu
İsteğe bağlı nar ekşisi

YAPILIŞI
1) Öncelikle su kaynatalım bulgurları bir kaba koyalım üzerine basıncaya kadar sıcak su koyup ağzını kapatalım.

2) Tavaya yağı koyup kuru soğanı doğrayıp koyalım çok az diriliği geçsin salçaları koyalım bir tık çevirip altını kapatalım havucu koyalım yeşillikler hariç bütün koyacağınız baharatlarıda ekleyelim.

Püf noktası: 1)Hazır salça kullanıyorsanız muhakkak azıcık yağda öldürün çünkü için konan kimyasal maddeler için bu işlem önemli. 2)Kimyon koydum buda kısır size şişkinlik verecek kimyonda şişkinliği alma özelliği var. 3) Yeşil soğan yerine kuru soğan koymamın sebebide midede şişkinlik yapması:))) 4) Havuç koymamın sebebi içinde K vİtamini olduğu için buda zeytinyağı ile çözülüyor...K vitamini beyin için çok önemli....

3) Şişen bulgura kavrulan malzemeyi koyup ister elinizle ister kaşıkla karıştırın limon suyunu koyun az gelirse ilave edin. Yeşillikleride doğrayın ekleyin karıştırın. Tuzunu ayarlayın mmmmmm misler gibi vitaminli kısırımız yemeye hazır. Hani çaylar birde çay koyalım şifa olsun dostlarım:))))

Benim turşularımı deneyin canlar 
Biber turşusu için tıktık:)))
Karışık turşu tarifi için tıktık:)))

AFİYET OLSUN.
Kalbinizden damağınıza düşen Bir kase Lezzet hayırlı haftalar diler:)))

66 yorum

  1. Kuzum bayılırım kısıra hele nar ekşi
    li olursa ellerine sağlık,öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Hikayende tarifinde muhteşem canım. Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık harika görünüyor..

    YanıtlaSil
  4. Ayşe ablacım ne kadar doğru her zaman planlı çalışmak lazım paylaşımın için çok teşekkürler... Eline sağlık pek severim kısırı sevmeyende yoktur herhalde:)kocaman sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. canım çok severim ellerine sağlık. Fotğraf stoğumdan belki 4-5 kere çektiğim fotolar var ama bir türlü ksır tarifimi yükleyemedim. harika olmuş. Misafitrlerimn hele o turşula ne güzel yediler. Afiyetle

    YanıtlaSil
  6. bulgurlu tarifleri çok severim bunların başında da tabiiki kısır gelir
    ellerine sağlık çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık canım
    haftasonu gelecek olan misafirlerim için yapmayı düşünüyordum imdadıma yetişen bir tarif oldu. öpüyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Hikaye güzel,kısır da nefis,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  9. harika çok keyifli bir yazı olmuş şekerim :))

    YanıtlaSil
  10. Hoş geldiniz canlarım.
    Evet kıssa zamana çok uygun bizler zamanınmızın azlığından bahsederken bu kıssadan dersler çıkıyor.
    Kısırda afiyet şifa olsun can dostlarıma.
    Teşekkürler :)))

    YanıtlaSil
  11. bol limunlu çok severim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık canım. Çay saatlerinin vageçilmez güzelliği kısır. Ben de çok severim..

    YanıtlaSil
  13. ellerine sağlık ama çok güzeller ya şimdi kalkıp yapıcam valla :))

    YanıtlaSil
  14. Zamanın doğru kullanılmasıyla ilgili yazı bugünlerde sorduğum sorulara cevap oldu.
    Kısır da harika görünüyor.Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  15. Ben de güneşli bir mersin gününden selam ve sevgilerimi gönderiyorum. Hayat hakkında ki felsefi yazın ve çok sevdiğim kısır tarifin harika ellerine emeğine yüreğine sağlık Ayşe hanımcığım..

    YanıtlaSil
  16. Hem limonlu hem nar eksili sunumda dayanilmaz olunca mutfaga dogru gitmeli tarifinle kisir yapmali
    Ellerine saglik Aysecim

    YanıtlaSil
  17. Merhabalar Bir Kase Lezzet.

    Bir çoğumuzun zamanı doğru kullandığı söylenemez! En azından ben zamanı doğru kullandığımı söyleyemem. Ben bunun bir çaresini de bulamadım. Zamanı doğru kullanmak; prensipli, sabırlı ve azimli insanların işi.

    Kısır da çok güzel ve enfes görünüyor. Elinize ve emeğinize sağlıklar olsun. Kısır bana göre değil, onu daha çok kadınlar seviyor zaten.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
  18. bizde de kpss *kavanozu*doluyor ,hayırlısı ,ablası ilk girişte tayini çıktı,bakalım küçük hanım napacak ....kısır güzel ama o turşu ...ne kadar lezzetli olabilir çok iyi bilirim,ellerine,kalemine ( klaviye mi deseydim)sağılık canım.

    YanıtlaSil
  19. kizimin dogum gününe yaptim ve yemesini de cok severim

    ellerine saglik canim
    görüntü harika olmus

    YanıtlaSil
  20. Kısıra bayılırım,yaptığınız kısır da çok lezzetli görünüyor..
    Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  21. annem hep pilavlık bulgurla yapar kısırı bende öyle alıştım ama ince bulgurlada nefis oluyo ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  22. Çok severim kısırı,sevmeyen yoktur sanırım
    Harika görünüyor
    Ellerine sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  23. Hikayede tarifte harika ellerine sağlık Ayşeciğim.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  24. Hayatımızdaki öncelikler sizin de dediğiniz gibi aynı kalmıyor. Değişik zamanlarda farklı önceliklerimiz oluyor. Bunları bilip çalışırsak başarı kaçınılmaz ama bu o kadar da kolay değil.
    Kısırınız harika görünüyor, ben de mi yapsam acaba diyorum :))
    Selametle...

    YanıtlaSil
  25. Kızım sınava hazırlanıyor, ona da okutacağım hikayeyi paylaşımın için teşekkürler.Kısır hemen her misafire yaparım turşu ile nefis olur,ellerine sağlık canım senin kısırın da nefis görünüyor.Ayrıca yorumun için teşekkür ederim bir faydam olduysa ne mutlu bana .Allah razı olsun senden de selam ve sevgiler:)

    YanıtlaSil
  26. sevdiğim bir hikaye, senelerdir sınavlarla uğraşıyorum çocuklarla,daha da ÖSS var sırada,benimkilerle beraber hepsine Allah zihin açıklığı versin. Kısıra gelirsek tek kelimeyle bayılırım,pek kurusoğanla yapmam ama her haliyle severim, eline sağlık Ayşecim.

    YanıtlaSil
  27. MERHABA blogunuz çok lezetli görunuyor. yeni keşfettim sizi blogda yeniyim. Bende bloguma beklerim.
    http://psikologaysegulantalya.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  28. Biz Adanalılar bayılırız kısıra,süper bir kısır olmuş..ekşili ekşili..ellerine sağlık ablacımm..

    YanıtlaSil
  29. Bu kıssada çok güzel.
    Bende kavanozumu daha iyi doldurcam zamanimi iyi ayarlicam.
    Kısır en sevdigim hadi çayi koy lezzetlim içelim.
    Mmmmmmmm:)))))

    YanıtlaSil
  30. Ayşecim soğanı ve salçayı bende kavurarak kısıra karıştırıyorum. Soğanı ve salçayı çiğden konmuş kısırları sevmiyorum ve de soğan sonra çok kokuyor.
    Hikayede çok güzel.. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  31. ZİHİNLERİMİZDE GÖZLERİMİZDE BAYRAM ETTİRDİNİZ ELLERİNİZE EMEKLERİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  32. ellerine sağlık canım.kısıra bayılırım.ve mutlaka her misafirime ikram etmeye çalışırım...afiyetler olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  33. Hikayen gençler için çok önemli zira 1 ayları kaldı sınava biz 2 senedir rahatız bu konuda .Kısıra gelince sanki benim tarifimi almış anlatıyorsun tarzımız aynı neden mi canım mide rahatsızlığından değil ama ablamın migrenin den bende soğanı böyle yapıyorum ,ben yapsam ancak böyle yazardım eline sağlık Ayşeçiğim çok da yararlı bilgiler paylaşmışsın

    YanıtlaSil
  34. Kıssadan hisseyi okudum,derslerimi aldım Ayşe'cim.Zira benim kızım içinde bu sene önemli bir sınav senesi.SBS'ye girecek kısmetse.İnşallah emeklerinin karşılığını alır.
    Kısır ise çok severim,dün bende misafirlerime yaptım ve yanında da turşu mis oldu.Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  35. ay kısıra bayılırııımm, ellerin sağlık

    YanıtlaSil
  36. Neden bilmem. Ben şu kısırı bir türlü yapamıyorum. Başkasında yiyince çok seviyorum ama ben tutturamıyorum sanki. İnatla yine de deniyorum. Şimdi de senin tarifinle deneyeceğim. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  37. çok severim kısırı.. yanında da turşu...
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  38. Ellerine sağlık canım afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  39. her yiğidin ayrı bir yoğurt yiyişi varmış değişik bir kısır tarifi almış oldum,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  40. çok severim kısırı :)
    çay davetlerinde nede güzel gider dimi :)
    elelrine sağlık ablam.........

    YanıtlaSil
  41. Canım,
    öyküde, kısırın görüntüsüde çok güzel.Ellerine sağlık.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  42. herkes için ders çıkarılır aslında bu hikayeden

    kısıra bayılırım.bu aralar çok da sık yaptım..
    eline sağlık caanım

    YanıtlaSil
  43. Hem tarif hemde ilmi olarak yine çok güzel bir paylaşım Allah Razı olsun..
    Ellerinize emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  44. elıne sağlık kısır nar ekşısı olmalı bence elıne sağlık sınava gırecek tum cocuklarada allah zihin acıklığı versın

    YanıtlaSil
  45. Oyoy kısırda yaparmış.
    Çayı aldım geldim lezzetlim hadi tıktık komşu.
    Kavanozunu iyi dolduranlardan olalım.

    YanıtlaSil
  46. Hoş geldiniz canlarım.
    Çocuklarımız ve bizim için çok önemli bu kıssa:)

    Dediğiniz gibi sınava 1 ay kaldı bütün sınava gireceklerin güzel haberlerini duyalım hep beraber sevinelim:)))

    Lezzetliniz hepinize teker teker teşekkür eder Rabbim herkesin gönlüne göre versin:))))

    Kısırımda afiyet şifa olsun...
    Saygılarımı kabul buyurun :))

    YanıtlaSil
  47. Kısırı çok ama çok severim şöyle bol ekşili hem nar ekşisi dökerim hem de limon sıkarım :)
    IMMM canım istedi şimdi...

    YanıtlaSil
  48. Ayşeciğim benim kısırımdan farklı olarak havucu gördüm. Dur en kısa zamanda yapıp böylesini deneyeyim. Sevgilerimle canım benim..

    YanıtlaSil
  49. Haftan günlerin sofran hep güzelliklerle dolu olsun..

    YanıtlaSil
  50. ayyyy ablam ellerine sağlık bayılırım kısıra şuan çok açıııım bir tabak olsaydı yerdim:)

    YanıtlaSil
  51. Aman da aman Ayşem kısır yapmış beni çağırmamış, ellerine sağlık canım benim bayılırım, çok da güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
  52. Okuduğum bu kıssa hepimiz için ders verir nitelikte Lezzetim. Çok teşekkür ederim paylaştığın için.
    Antalya güneşli ama İstanbul buz gibi çok üşüyorum ben :)
    Kısır öyle severimki anlatamam :) ellerine sağlık canım benim.

    YanıtlaSil
  53. Ayşecim eline sağlık bayılırım kısıra sevgiler canım

    YanıtlaSil
  54. esto está divino, qué rico!!!bsts

    YanıtlaSil
  55. Ne yaptım ama ya:)
    Zaten açım ne yesem diye dolanıp duruyorum:)
    Ellerine sağlık canım
    Çok severim.

    YanıtlaSil
  56. öyle severim ki...
    her gün olsa yerim:)

    YanıtlaSil
  57. çok ama çok severim kısırı. Genelde de hep annemdeyken yaparız :))) Kalabalıkla daha iyi oluyor sohbet ede ede :)))) Ellerine sağlık nefis olmuş, nasıl da canım çekti :)))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  58. Lezzetlimin hem eline hem diline sağlik.
    Mmmmmmmm maşallah sana:))))

    YanıtlaSil
  59. arkadaşım ellerine sağlık..çoook severim ve çook çok güzel görünüyor...

    YanıtlaSil
  60. Kısırrr en sevdiğim lezzet ennnnn....
    hayırlı cumalar canımcım ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  61. Kısırı kim sevmez ki.. Bayılırım bende. Tarifini deneyeceğim Ayşe'cim.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  62. yine güzel ve önemli bir konuya değinmişsin abalcım tebrik ederim :)
    zaman zaman bazı şeyleri yapmak istemediğimizde zamansızlıktan yakınırız ama gerçekten yapmayı istiyorsak bir şekilde muhakkak yaparız aslında :) neysee gelelim senin misler gibi kısırına benim en sevdiklerimden ve vazgeçilmezim ellerine sağlık muhteşem görünüyor.
    hayırlı cumalar mutlu hafta sonları diliyorum tatlı ablacım öpüyorum kocaman seni... :)

    YanıtlaSil
  63. Lezzetlim kısır yapmış.
    Evet sınavlar hiç bitmiyor.
    Kavanozum dolu dolu olacak
    çoooook teşekkürler.
    Hep bizle ol :)))))

    YanıtlaSil
  64. çok severim içine ne konursada yerim
    turşu ve kırmızı biber ve domateste dahil yani karmakarışık olsun herşeyden tadayım;)
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  65. Hoş geldiniz canlar.
    Her şey gönlünüzce olsun:))

    YanıtlaSil
  66. gece gece canim cekti simdi bulgur emziren annelerede cok iyi bol bol süt yapar simdi olsa gece mece demem bol marula sarip yerdim yaninada lahana tursusu of miss :)

    YanıtlaSil