Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE
HIDE_BLOG

Classic Header

{fbt_classic_header}

Yeni Tarifler

latest

ŞEKER HAMURU İLE PASTA YAPIMI ( BAHAR PASTASI )

KRALIN MUTSUZ KIZI Bir varmış, bir yokmuş... Çok büyük bir ülkede, çok zengin bir kralın mutsuz bir kızı varmış. Kralın kizi istedi...





KRALIN MUTSUZ KIZI

Bir varmış, bir yokmuş... Çok büyük bir ülkede, çok zengin bir kralın mutsuz bir kızı varmış. Kralın kizi istediği her şeye sahipmiş ancak hiçbir zaman mutlu olamıyormuş. Kral bu duruma daha fazla dayanamayıp kızına mutsuzluğunun sebebini sormuş. Kızı ise çok yalnız olduğunu söylemiş ve babasından bu duruma bir çare bulmasını istemiş.

Kral dünyanın en değerli, en güzel yiyeceklerini, giyeceklerini ve dahasını kızına getirtmiş ama kız yine mutlu olmamış. Ardından kral kızını başka bir ülkeye amcasının yanına göndermiş. Küçük prenses amcasının yanında da mutluluuu yakalayamamış. Kız, amcasından onu tekrar kendi ülkesine göndermesini istemiş. Amcası onun yanında kalmasını istiyormuş ve göndermek istememiş.Küçük kız amcasının yanından kaçmış ve kocaman bir ormanda kaybolmuş. Üzgün ve yaptıklarına pişman bir şekilde, bilmediği bir yöne doğru yürüyormuş. Tam o sırada küçük bir oduncu kızının kendisine doğru yürüdüğünü görmüş. Oduncu kizi prensesin yanına yaklaşarak:

Sen de kimsin? diye sormuş.

Prenses ağlamayı keserek. Ben büyük kralın kızı, küçük prensesim demiş. Oduncunun kizi şaşkın bir ifadeyle. Küçük prensesin ormanda ne isi olabilir ki? demiş.

Ben çok mutsuzdum ve bu sebepten saraydan kaçtım, kayboldum ve çok korkuyorum demiş. Oduncunun kızı, küçük prensese kendisi ile küçük dağ evlerine gelebileceğini söylemiş. Prenses bu duruma çok sevinmiş ve vakit kaybetmeden eve gitmişler.

Oduncu, kızı ve annesi onlar için yemek hazırlarken, küçük prenses de dağ evini gezedurmuş.

Oduncu, kizinin odasına girince gözlerine inanamamış. Kocaman kocaman raflarda yüzlerce kitap. Fakat prenses kralın kızı olmasına rağmen bunlara sahip değilmiş ve oduncu kizinin yanına giderek kitaplarından birini alabilir miyim diye sormuş. Oduncu kızı ise bunu kabul etmiş ve en çok sevdiği kitaplardan birini küçük prensese vermiş.

Küçük prenses kitabi okuduktan sonra kendisine sunulan diğer tüm güzelliklerin bu kitap kadar tat vermediğini görmüş ve anlamış ki mutsuzluğunun tek sebebi şimdiye kadar bir kitabinin olmamasıymış.

Sonraki gün oduncu küçük prensesi sarayına götürmüş. Kızını gören kral çok sevinmiş ve onu kendisine getiren oduncuyu ödüllendirmiş.

Ardından kızının çok mutlu olduğunu görmüş ve bunun sebebini sormuş, kızı ise kitap okumanın onu çok mutlu ettiğini söylemiş.

Kral kızının bu mutluluğunun sona ermemesi için dünyanın tüm kitaplarını ülkesinde toplattırmış ve prenses ömrünün sonuna kadar mutlu ve mesut yaşamış...
23. 4. 2013. SALI
......................................................................................................................


HAYIRLI GÜNLER NASILSINIZ DOSTLAR:))))
Bu gün 23 nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramı bütün çocuklarımızada hayırlı günler.Rabbim zihin açıklığı, sağlık,sıhhat, huzur şans ve nasip açıklığı versin. Anne Babasına vatana millete hayırlı evlat olsunlar. Ecdadımızdan Allah razi olsun onların sayesinde bu günleri gördük. Bizlere düşen hayırlı vatanına milletine sadık nesil yetiştirmek. Çocuklar, bizlere birer emanet.

Hadisi şeriflerde çocuklar için beyan buyurulduğu üzere: Cennet çiçekleri,kalp meyveleri,ilâhî ihsân ve rızıklardır. demiş peygamberimiz.

Bu itibarla çocuklar, Rabbimizin bize en güzel lütfu ihsanı ve emanetidir. Çocuklarımızı bizlere emanet etmiştir mes'ulüz. Akşam televizyonda çocuğunu pazarcıya emanet edip,koyup kaçan anneyi duyunca yüreğim parçalandı dostlar. Hepimiz evimizde eşimizle,çocuklarımızla, anne, babamızla, dostlarla mutlu olalım.

Bu gün sizleri mutlu edecek bir tarif paylaşacağım. Organik tariflere devam,pastayı yapmaya başlayınca bu güzelliğin çıkacağını hiç akıl edemezdim. Evet özel tarif şeker hamurundan pasta yapacağız kalpler güller çiçekler harika, Bahar pastası olacak. Rabbime sonsuz şükürler olsun. MAŞALLAH bana:)))


BİR KASE LEZZETİN ÖZEL TARİFLERİ
1.Tarif özel kreması ile çilekli pasta idi TIKTIK:)))
2. Tarif Medovik ballı rus pastası Türk usulüyle kaymaklı cevizli ballı pasta idi TIKTIK:)))
3. Tarif ise iki aşamalı şeker hamurundan pasta olacak tüm detayları ile lezzetliniz tarif edecek. Önce lokumdan şeker hamuru yaptık TIKTIK:)))
Bu gün ise şeker hamuru ile pasta kaplaması nasıl olur bakalım canlar:)))

Haydi bayanlar baylar pamuk eller mutfağa
Gelsin şeker hamuru ile pasta yapımı tarifi:)))


NOT: Bu tarifi sonuna kadar okumadan yapmayın:)

ŞEKER HAMURUNDAN PASTA YAPMAK İÇİN
MALZEMELERİ
Öncelikle pandispanyasını yapalım.Sünger pandispanya tarif için TIKTIK:)))

Ev uslü çikolatalı krema tarifi için malzemeleri:)
6 Su bardağı süt
1 Su bardağı un
3 Yemek kaşığı nişasta
2 Yemek kaşığı kakao
2 Su bardağı su
150 Gram tereyağı
1 Su bardağı şeker
1 Vanilya yada çubuk vanilya
300 Gram bitter kuvertür işlenmemiş çikolata

Not: İşlenmiş yani mat çikolatalar organik.
Ara katları için: Ne isterseniz fındık, fıstık,krokan,çikolata ne koyarsanız
İsterseniz 1küçük pakette kakaolu bisküvi

Pastamızın üzerini kaplamak için: Şeker hamuru ve açmak için nişasta.
Marşmelovdan şeker hamuru yapımı için TIKTIK:)))
Lokumdan şeker hamuru yapımı için TIKTIK:)))

Pembe renk vermek için yarım pancar.



ŞEKER HAMURUNDAN PASTA
YAPIMI
1) Öncelikle fotoğrafları takip edin:)))
Pandispanyasını yapalım tarif detayları için TIKTIK:))) Kekimizi yaptık soğusun kalıbından çıkarıp 4 parçaya bölelim.

2,3) Şimdi tencereye sütü koyalım suyla un nişasta ve kakaoyu açalım süte ilave edelim karıştırın şeker ve vanilyayıda koyalım kaynadı kıvam aldı şimdi çikolatanın yarısını koyalım karıştıralım altını kapatalım. Mixserle çırpalım. Şimdi kalıba kekin bir katını koy 3 kaşık pişen kremadan koy fındık serp bisküviden serp ve bu işlemi diğer katlar için yap. Dolaba koy biraz donsun.

4) Dolaptan çıkar kelepçeli kalıbı aç ve hafifçe çıkar kalan kremaya yarısını ayırdığımız çikolatayı benmari erit ve karıştır dışına sıva tekrar dolaba bu sefer dışı deyince eline yapışmayana kadar kalsın.

5,6,7 ) Şimdi sırada lokumlu şeker hamurunu yaptık TIKTIK:))) beyaz olanı nişasta serperek açalım dolaptaki pastamızı alıp üzerine açtığımız lokumlu şeker hamurunu koyalım yanları düzeltip fazlasını keselim.

Püf noktası: Çok ince açmayın lokumdan şeker hamurunda buna dikkat edin kalın ekmek yada kaba ekmek kalınlığında olsun çünki erime yapabilir birde beyaz astar olacak. Her zaman lokumdan şeker hamuru yaparken alta bir kat kapatın üste işlemi tekrar uyguluyalım neden eriyor bunu engellemek için:)))Her güzelin bir huyu var lokumdan şeker hamurunun huyu bu bu püflere dikkat ederseniz sorun çıkmaz gönül rahatlığı ile yapın:)))

8,9,10 ) Şimdi pembe renkten alıp nişasta serpip açalım çiçekler yapalım daha önce yapılışını vermiştim burada TIKTIK:))) Kolay gül tarifi:) Şeker hamurunu açalım ağzı küçük bardak olur tırtıl kurabiye küçük honi gibi olan onunla yuvarlak kesin az nişasta serpip azıcık inceltin 1 tanesini alın elinize rulo yapın 2.yi etrafına sarın düzeltin 3. yuvarlağıda onun az yanına sarın bu şekilde istediğiniz büyüklükte yapın şekil verin fazlasını koparın alttan :)))

11,12) Şimdi koyu pembe çin pancarı rendeleyelim pembe renkten alalım içine pancar suyu koyun yuğurun ele yapışacak pudra şekeri az nişasta koyun yoğurun kıvam alınca açın kalpler yapın ve dizayn edin:)))


AFİYET ŞİFA OLSUN:)))
Damağınızdan kalbinize düşen Bir Kase Lezzet bu pastayı herkese gönderiyor kabul buyurun:)))

60 yorum

  1. görüntü muhteşem :) tadını düşünemiyorum artık :))

    YanıtlaSil
  2. hikaye çok güzelmiş çok hoşuma gitti bazen bir kitabın verdiği hasın hiçbirşeyin vermediği gerçektende çok doğru:)
    bu arada bu şeker hamurlu pastaların gerçektende çok güzel gözüküyor eminim ki tadıda çok güzeldir:) ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. süper süper süper .Ellerine sağlık, ruhuna sağlık. kıymam yemeğe ben hepside birbirinden tablo gibi..

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten maşallah sana Ayşe'cim..Pasta çok güzel görünüyor herzamanki gibi ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. Hepsi birbirinden güzel pastane vitrini gibi ellerinize sağlık.sevgiler:))

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım baharı getirmişsin ama sizin oralara zaten baha erken gelir.Öyküde çok anlamlıydı canım

    YanıtlaSil
  7. Bunlar sanat eseri inanmıyorum!!! :)) MaşaAllah size! :)

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık canım pasta görünce dayanamıyorum hemen pasta yapmak geliyor içimden çok seviyorum pasta yapmayı :))))

    YanıtlaSil
  9. Hoş geldiniz.
    Teşekkür ederim sizlerin güzelliğiniz.
    Yapın canlarım şifa olsun:)))

    YanıtlaSil
  10. Mutlu olmak çok büyük şeylere ihtiyacımız olmadığının göstergesi bu hikaye Lezzetim. Kitaplar kadar insanı ne mutlu edebilirki :)
    23 Nisan çocuklarımızın bayramı bugün onların günü, akşam bende izledim o haberi ve çok üzüldüm :(

    Lütfen bir dilimde ben istiyorum, istiyorum nefis bir pasta bu ya :) tam bahar gibi harika görünüyor, ellerine emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Canım hakikaten maşallah sana ne güzel pastalar bunlar ellerine sağlık lezzetlerinden hiç şüphem yok olsa da yesem keşke sevgiler:))

    YanıtlaSil
  12. laf arasında benim küçük kız ( 23 yaşında ,çok küçücük ablası )çocuk bayramıymış,hediyesi neredeymiş...şakacıkta istedi,keşke bir pasta yapsaydım ,ama sade,vallahi benim sabrım yok bunu yapmaya ,sen yaparsın,biz kalite kontrölü yaparız....nasıl fikir ama .Tab bu şakası ,muhteşem olmuş canım benim,ellerin dert görmesin.

    YanıtlaSil
  13. emeğine sağlık canım deniycemcesaret edebilirsem sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  14. Katkisiz,tertemiz hem de pratik!Teşekkür ederim Ayse Hanim,ellerine saglık...Boyle birseyi evde yapabileceğimi tahmin edemezdim.:)

    YanıtlaSil
  15. Maşallah benim kuzuma:)))Pasta şöleni
    olmuş resmen ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  16. Canım harika gözüküyor buradan keşke tadınada bakabilseydik :)
    Kıssadan hisse herzamanki gibi çok güzeldi teşekkür ederim..

    Sevgiyle kal :))

    YanıtlaSil
  17. ay o fotodaki pastadan yapmalıyım ya. yazdığın kolaylıklar da çok işe yarar oh oh daha pratiks.
    :)

    YanıtlaSil
  18. Ay bayildim canim pasta şöleni bunlar.
    Eline saglik bende yapmaliyim.
    Kitap her zaman hazinedir.

    YanıtlaSil
  19. Ellerinize sağlık ,bahar gibi cıvıl cıvıl harika görünüyorlar:))

    YanıtlaSil
  20. hikaye herzamanki gibi süper...
    pastanız ve üstündeki çiçekler de harika, tam bir bahar pastası olmuş...bizi de özendiriyorsunuz, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  21. Maşallah pastalar çok güzel blok harika hikayeler çok hoş.kendinizi tanıtırken söylediğiniz hayallerinizin hayırlısıyla gerçekleşmesini diliyorum sizi .böyle çoook becerikli bir hanımı izlemekten mutlu olacağım.bir kase lezzet değil bin kase lezzet.sevgiler

    YanıtlaSil
  22. Maşallah Ayşem,hikayelerin ve lezzetlerinle kendini aştım:)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  23. Hoş geldiniz sefalar getirdiniz.
    Çok teşekkür eder lezzetliniz
    Ay canlarım benim çok güzel yorumlar ne mutlu hepimize.
    Rabbim hepimizden razi olsun AMİN:)))

    Saygıların en güzeli hepimize:)))

    YanıtlaSil
  24. harika muhteşem ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  25. Hepsi birbirinden güzel olmuş Ayşe'cim.. En çok çilekli pastayı sevdim. Bayılırım çilekli herşeye :))

    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  26. pasta harika ellerine sağlık,sevgiler

    YanıtlaSil
  27. içim açıldı nasıl güzel olmuş bahar da gelirken bu pastayı görmek iyi geldi :))

    YanıtlaSil
  28. Hikayen cok guzel..herzamanki gibi ben oradan uzak olunca hebrleri izleyemiyor ancak gazetelerden takip ediyorum..bazi haberleri kaciriyorum..Keske hep mutlu haberler olsa..
    Pastanin goruntusu su yagmurlu gunde icimi acti:)) Bir gun deneyecegim ama bakayim ne zaman..ellerine saglik diyorum..Ozgur yasamla nice 23 Nisan Kutlamalarimiz Olsun Cocuklarimizla..sevgiler..

    YanıtlaSil
  29. Maşallah süper olmuşlar eline sağlık selamlar

    YanıtlaSil
  30. Maşallah süper olmuşlar eline sağlık selamlar

    YanıtlaSil
  31. Maşallah süper olmuşlar eline sağlık selamlar

    YanıtlaSil
  32. Ayşem küçük prenses benim küçüklüğüm gibiymiş..Kitaplar ile güzel bir hayat..Oh ne hoş hayat. Pastana gelince kendimi çiçek bahçesinde hissettim. Yapabilirmiyim, sanmam sen harika yapmışsın ellerine sağlık ince bir dilim rica ediyorum. Söylemesi ayıp ennnn sonunda 1kg 100 gr. vermişimde..:))

    YanıtlaSil
  33. Canim benim hepsi bir birinden guzel. Ellerine saglik olsun..

    YanıtlaSil
  34. vay vaaaaaaaaaaaaay
    bu ne güzellikdir arkadaşım
    ellerine sağlık
    ellerin dert görmesin
    hayılrı sabahlar

    YanıtlaSil
  35. Var ya kesinlikle muhteşem olmuş. Pastaya bahar gelmiş
    Ellerine sağlık arkadaşım
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  36. tek kelimeyle harika olmuş canım.bakmaya doyamadım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  37. Canim nefis renk çiçekler harikasin.
    Eline sağlik kitap en güzel dost.

    YanıtlaSil
  38. ohh içim açıldı
    çok başarılı bir çalışma olmuş
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  39. canım nefisss ellerine sağlık , bayılıyorum pasta tariflerine. sevgiler

    YanıtlaSil
  40. O kadar güzel görünüyor ki, ellerin dert görmesin canım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  41. Hoş geldiniz sefalar getirdiniz canlarım.
    Elinize sağlık gönül bahçenizden ne güzel sözler yazdınız.
    Teşekkür eder lezzetliniz :)))
    Saygılar...

    YanıtlaSil
  42. tariflere ve görüntülere bayıldım!artık ben de varım takibinizde haberiniz olsun:))hikaye çok güzeldi yeğenime anlatacağım mutlaka...İnşallah muradınıza kavuşursunuz,küçük bir işletme sahibi olmak istiyormuşsunuz ya,dualarımız sizinle..

    YanıtlaSil
  43. Geliyorum bakıyorum iç geçiriyorum gidiyorum :) bu işler beni fena halde aşıyor. Birileri yapsın ben yiyeyim mümkünse :)Ellerine sağlık ve maşallah ..

    YanıtlaSil
  44. se nota la primavera, qué maravilla de tartas, preciosas y muy ricas!!! bsts

    YanıtlaSil
  45. o ne güzel masal tam benlik!!
    ve bu ansıl güzel bir pasta!!!
    ellerine emeğine sağlık!!

    YanıtlaSil
  46. Ayşe'cim, sen artık işleri iyice ilerlettin.Her yaptığın pasta bir öncekinden güzel oluyor,eline sağlık.

    YanıtlaSil
  47. Aysem bahar cicekleri acmis bu harika pastanla,pasta ziyafeti gözlerimizi bayram ettiridi emegine ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  48. Elbette efendim sonuna kadar okuduk tabiki.Bahar gibi gerçekten ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  49. Sevgili Ayşe,
    Hepsi birbirinden nefis görünüyor, ellerine sağlık.
    23 Nisan'da paylaşılacak en güzel tarifler bunlar olsa gerek, sayfan cıvıl cıvıl olmuş.

    YanıtlaSil
  50. pasta gibi güzel yazından sonra üstüne de pasta ikram eden dünya tatlısı ablam yüreğine ellerine kollarına sağlık yine harikasınnnn :)
    öptüm seni kocaman :))

    YanıtlaSil
  51. Ayşe Hanım,
    Binlerce kez MAAŞALLAH diyorum size.Gerçekten emeğinizi,zekanızı ve engüzeli sevgi dolu kalbinizi veriyorsunuz bu bloga helal olsun size.Bizlere en ufak detayına kadar sabırla tarifleri vermeniz beni çok etkiledi teşekkürler canım.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  52. Hemde kocamannn maşAllah sana:)
    Öyle güzel ki,baktım kaldım:)
    Emeğine sağlık birtanem:)

    YanıtlaSil
  53. Lezzetlim baktim kaldim 40bin kere maşallah sana hep detayli anlatiyorsun inceliklerini yaziyosun sen ne sin gönlünü görüyorum yazilarinda.Allah razi olsun.

    YanıtlaSil
  54. merhaba canım nasılsın uzun süre ne kendi bloğuma ne de sevdiğim bloglara uğrayamadım
    çok güzel tarifler yayınlamışsın
    ellerine sağlık hepsi birbirinden güzel

    YanıtlaSil
  55. Çok güzel olmuş pasta,ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  56. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis bir görüntü. Muhteşem olmuş.
    Öyküye bayıldım, bence de kitapsız hayatın hiç tadı tuzu olmaz.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  57. ellerine sağlık canım. nerelerdesin?

    YanıtlaSil
  58. Afedersiniz biraz cok oldum sanirm AMA 😊 marshmallow Lu seker hamuru yaptigimiz zamanda ganaj yapmak yerine bu tarifi kullanarak yapabilirmiyiz ayni SEyi ?

    YanıtlaSil
  59. hoş geldin yok kuzum neden çok olacaksın sor tabi
    olur bol çikolatalı yap dışını:)

    YanıtlaSil